Chapter 24
بداية أنا مليش أى علاقة باللى هتشوفوه فى البارت
ده...وريم ورنا هم المسئول الوحيد
وهم اللى أضطرونى أعمل كدة.....
Have fun^^
ريووك فضل سايق
لغاية ما وصل دورم السوجو......
رنا:أنت جايبنا
هنا ليه؟؟؟؟
ريووك:هتعرفى
لما نتطلع
ومسك أيدها و
طلعوا....و أول ما دخلوا رنا أتصدمت من المنظر اللى
شافته........
رنا O.o:أيه ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ريووك:أيه
رأيك؟؟ J
رنا:أيه ده
أوبا؟؟؟؟هى ديه المفاجأة؟؟خضار و سمك؟؟L
ريووك بيمسك
خدود رنا:أيه يا بيبى بس؟؟بصى الشباب كلهم هيرجعوا
متأخر النهاردة..فأنا لقيتها
فرصة عشان أعلمك الطبخ..عشان عايز لما أرجع
من الشو أكل حاجة من أيدك الحلوة
رنا ببوز:بس يا
أوبا...أنا كنت فاكرة اننا هنخرج خروجة حلوة..طب ليه
قولتلى ألبس أحلى فستان عندي؟؟؟؟
ريووك:عشان كل
يوم بقضيه معاكى بيبقى مناسبة حلوة بالنسبالى وببقى
عايز يبقى أحلى يوم نقضيه مع
بعض(أيوا يا خويا كل بعقلها حلاوة)
رنا بتحضن
ريووك:سارانيييه أوبا^^
وفى مكان
أخر......
مروة:وحشتنى
أوى
شيون لسة واقف
مصدوم من الشابتر اللى فات
مروة بتسيبه و
تقف أدامه.....
مروة:شيون....مبتردش
عليا ليه؟؟؟
شيون بصوت
متقطع:أنتى...ليه...
مروة بتبص
للأرض و ترجع تبصله تانى بضحكة أنها عندها خيبة أمل.....
مروة:كنت
مستنياك تيجى تخطفنى زى ما قولتلى
شيون يحضن
مروة:بابووو
مروة
بإبتسامة:بيانييييه...تشومال بيانيه
شيون:أيه اللى
خلاكى مترديش على تليفوناتى وكمان مرجعتيش مع
البنات.....أفتكرت حصل حاجة
مروة:لأ محصلش
حاجة...بس أنا كنت بفكر بطريقة غلط
شيون:المهم إننا
دلوقتى مع بعض
وقعدوا هم
الاتنين يتعشوا.........
وفى نفس الوقت
كان دونجهى لسة فى الشركة مع سون هى...(يارب
صبرنى)
سون هى:أنا
مبسوطة أوى أوبا أننا بنشتغل مع بعض
دونجهى
بإبتسامة:وأنا كمان مبسوط انى اتعرفت عليكى
سون
هى:أوبا...أنا عيد ميلادى بعد بكرة و عاملة حفلة صغيرة...ممكن
تيجوا؟؟؟
دونجهى:بجد؟؟؟كل
سنة وانتى طيبة,,هسأل هيونج ولو ينفع أكيد هنيجى J
سون
هى:بجد؟؟؟كوماوا أوبا...طيب أوبا ممكن أخد رقم تليفونك؟؟قصدى
عشان لو حصل حاجة(لا
بقى كدة أوفر...ِشيلوا البت ديه من هنا)
دونجهى:أكيد
طبعا(يا خيبتك ياخويا..ألحقونى البت هتسرق الواد منى)
وبعد ما شربوا
اللى بيشربوه وأخدوا نمر بعض كل واحد راح على
شغله.....
وعند ريم
وكيو.....
دخل كيو و ريم
الفيلا..اعدت ريم تجرى و تتنطط فيها و هيا فرحانة
اوووى..و بدأت تدخل كل اوضة و
تتفرج عليها
كان كيو مبسوط
و هو شايف ريم فرحانة...
كيو:"مبسوطة
يا حبى؟؟"
بصت ريم لكيو و
هى فرحانة..و قربت منه و حطت دراعها حوالين رقبته
ريم:"أنا
مبسوطة طول ما انت جنبى اوبااا"
ابتسم كيو و
بدأ يقرب منها....و لسة ه........ريم بعدته عنها...
ريم
بحماس:"اوبااااا..يلا نخرج نتمشى شوية"
كيو حس ان جردل
مية انصب عليه...مكنش متوقع التصرف ده من ريم
كيو:"ا
اوووه..اراسووو"
و خرجوا
الاتنين مع بعض و اتمشوا على البحر و هم شابكين ايديهم فى ايد
بعض..
وده كله ونادين
قاعدة فى البيت لوحدها وبتعيط...وبسرعة وهى بتفكر
مسكت تليفونها و اتصلت
بليتيوك......وأخيرا رد عليها
ليتيوك:أيوا يا
نادين...معلش انا مشغول شوية فى حاجة مهمة؟؟؟
نادين:أوبا انا
لازم أشوفك دلوقتى
ليتيوك:ليه؟؟؟حصل
حاجة؟؟؟؟
نادين:اه...لازم
نتكلم
وبعد نص ساعة
كانوا هم الاتنين قاعدين فى كافيه....
نادين:اوبا....انت
متضايق منى صح؟؟؟
ليتيوك:ليه
بتقولى كدة؟؟؟؟
نادين:أنت
مبتردش على تليفوناتى...ولما بطلب أقابلك بتتهرب منى,قولى
بالظبط فى أيه؟؟
ليتيوك:بصى يا
نادين..بصراحة انا حاسس انك مش حاسة بيا وبتعاملينى
ببردوا ولا عارفة أد أيه انا
بخاف عليكى وعايز مصلحتك...والموضوع ده
مضايقنى جدا
و نادين بتسمعه
بس ومش بترد.....
ليتيوك:كل ما
بقولك تعملى حاجة تقوليلى انا عارفة وانا واخدة بالى
ومحسسانى انى مليش اى علاقة
بالموضوع
وعند ريووك
ورنا....
رنا:وبعدين
أوبا أعمل أيه؟؟؟؟
ريووك:ودلوقتى
حركيها بالراحة على نار هادية
رنا:كدة؟؟؟؟
ريووك:لا مش
كدة
وراح ماسك أيد
رنا وهم الاتنين فضلوا يقلبوا مع بعض..رنا كانت فرحانة
ان ريووك كان ماسك
اديها...و كانت فرحانة بالوقفة ديه..كانت دايما
بتشوفها فى الافلام و بتحسد البطلة
التفتت لريووك
و هى بتضحك و هو بصلها بابتسامة و كانوا قريبين من
بعض..كانوا تقريبا حضنين
بعض...فجأة ريووك طبع قبلة سريعة على
شفايف رنا و بصلها بنفس زات الابتسامة و رنا
طبعا كانت مبلمة..فضلوا
باصين فى عيون بعض شوية فريووك قرب منها تانى و kissss و تبادلوا
القبل لغاية ما ريووك شم ريحة شياط...قام زاقق رنا من ادامه و راح يلحق
اللى اتبقى
ريووك:منك
لله...
رنا:نعم
يخويا؟؟؟؟(اطلعى يا بيئة)
ريووك:ههههههه...بهزر
يا عمرى
رنا:بتهزر
بردوا؟؟؟ماشى أوبا,,يعنى الأكل أهم منى؟؟؟
ريووك:لأ طبعا
وأنا أقدر؟؟بس صعب عليا ان الولاد يجوا ميلقوش
أكل...خلاص بقى,,بيانيه
رنا:طيب خلاص...يلا
خلينا نشوف هنعمل أيه
وراحوا هم
الاتنين يلحقوا اللى يتلحق من الاكل....
وفى مكان اخر
من الكرة الأرضية....القاهرة ــ مصر
كانت الايام
شبه بعضها بالنسبة لندى بتاكل و بتنام و بتذاكر...مكنتش
بتخرج من البيت فى أغلب الأوقات...خصوصا
بعد سفر مروة....وزى كل
يوم و ندى بتذاكر فى أوضتها الباب خبط ودخلت الخادمة(مش
فيلا بقا
والعيلة عايشة فيها؟؟؟؟)
الخادمة:أنسة
ندى..فى تليفون ليكى
ندى:مين؟؟؟
الخادمة:مقلش
أسمه
ندى خرجت من
الأوضة و ردت على التليفون....
ندى:ألووو
عمر:أزيك؟؟
ندى:مين
معايا؟؟
عمر:لحقتى
نسيتى صوتى؟؟أنا عمر
ندى:أنت متصل
بيا ليه؟؟؟
عمر:عشان
وحشتينى,,وكنت عايز أشوفك
ندى:أسفة جدا
أنا مش فاضية.وبعدين مفيش حاجة بينا عشان نتقابل
عمر:أنتى
مسافرتيش ليه لغاية دلوقتى؟؟خطيبك موحشكيش؟؟
راحت ندى قافلة
الخط بسرعة و طلعت على أوضتها.....
قعدت على
مكتبها و حطت وشها فى الكتاب وحاولت تذاكر..بس معرفتش
تركز بأى طريقة بسبب
التليفون ده.....
وفى نفس الوقت
فى كوريا كانت الدنيا بدأت تليل و ريم و كيو لسة بيلعبوا و
بيتسلوا برا...وبعد ما
حسوا بالوقت رجعوا على الفيلا...
ريم:"هنعمل
ايه دلوقتى بقى؟؟"
كيو:"استنى...خليكى
هنا"
و دخل اوضة من
الاوض..و جاب معاه غطا..و راح ولع الدفاية و خلى ريم
تعد و هو قعد جنبها و حط
الغطا على كتفهم هما الاتنين
ريم:"اوبااا...انت
اتجننت؟؟؟احنا فى الصيف و الدنيا حر"
ابتسم كيو..و
بصلها بطريقة طفوليه
كيو:"كان
نفسى اعمل كدة مع البنت اللى أنا بحبها"
ابتسمت ريم من
كلامه و حطت راسها على كتفه و فضلوا قاعدين يتكلموا و
يضحكوا بالرغم من ان هم
الاتنين كانوا بيعرقوا جااامد و هيموتوا من
الحر..بس ريم كانت عايزة تفرح كيو
بحاجة بسيطة هو عايزها زى ما هو
بيفرحها....فضلوا قاعدين سوا لغاية ما نعسوا
ريم:"اوبااا...أنا
عايزة انام.....فين اوضتى؟؟؟"
كيو:"تعالى
معايا"
قاموا هم
الاتنين و اخدها كيو على اوضتها...و نامت ريم فى السرير
ريم:"يلا
روح نام بقى..تصبح على خير"
قعد كيونا
جنبها على السرير و رفع خصلات شعرها من على جبينها..و
قبلها قبلة لطيفة على جبينها
و قام راح اوضته.....
وفى مكان أخر
كانوا مروة و شيون لسة قاعدين مع بعض....
كانوا هم
الاتنين قاعدين على الكنبة على إضاءة الشموع و شيون واخد مروة
فى حضنه و كل شوية
يضمها ليه أكتر....كان حاسس أكنها حلم و مش
عايزها تختفى من حضنه...وكانت مروة
فرحانة و هى قريبة منه بالطريقة
ديه.......
مروة:أوبا...عملت
أيه بقى وأنا مش هنا؟؟كنت بتبصبص للبنات..صح؟؟؟
شيون:ههههههههه...وأنا
أقدر بردوا؟؟أنا كنت بفكر هخطفك أزاى
مروة:يا
سلااااام؟؟؟يعنى فعلا كنت هتيجى تخطفنى؟؟؟
شيون:معرفش...بس
اللى أنا عارفه أنك لو مكنتيش رجعتيلى كنت هروحلك
مكان ما أنتى موجودة وكان لازم
أعرف بتعملى كدة ليه و مكنتش هسيبك
الا وانتى راجعة معايا
مروة:ههههههههههه...بجد؟؟؟يا
رتنى أستنيت لغاية ما تجيلى عشان أعرف
كنت هتعمل أيه
شيون:المفروض
تبوسى أيدك وش وضهر عشان جيتى قبل ما أنا
أجيلك...أنتى مش عايزة تشوفى وشى التانى
مروة اتعدلت فى
قعدتها و بصت لشيون:وأيه وشك التانى ده كمان؟؟؟يعنى
بعد كدة هتتغير معايا؟؟
شيون وكأنه
بيفكر وهو بيلعب فى خصل شعرها:اممممم...يعنى أكيد لو
ضايقتينى هتصرف بطريقة ممكن
تضايقك
مروة بعند:هتعمل
أيه يعنى؟؟وبعدين أنت مش عارف لو أنت وريتنى وشك
التانى أنا هعمل أيه
وقبل ما مروة
تخلص جملتها كان شيون ماسك أيدها و شدها عليه جامد و
kisssssssssssss...ومروة
طبعا كانت مصدومة من الحركة ديه....وبعد
لحظات شيون بعد عنها شوية و بصلها
بإبتسامة الانتصار.......
شيون:هتعملى
أيه دلوقتى؟؟؟؟
مروة زعقت فيه
و قعدت تضربه على صدره....
مروة:يااااااااا....أزاى
تعمل كدة؟؟؟
وشيون بيحاول
يدافع عن نفسه و هو بيضحك..راح ماسك أيد مروة جامد و
بص فى عنيها بنظرة حادة...وفى
لحظة قرب منها تانى و kiss تانية أجمد
من الأول...فضل ماسك أيدها وهم بيتبادلوا القبل لغاية
ما حس بإنها
إستسلمت بين أيده و حوطت رقبته بإيدها..
وبعد ثوانى
بعدوا شوية عن بعض...لكن لسة حاسين بأنفاس بعض........
مروة
بإبتسامة:عرفت بقى أنا ممكن أعمل أيه؟؟؟
شيون بإبتسامة
خبيثة:لأ مأخدتش بالى
مروة وهى بتبعد
شيون عنها و بتقوم.......
مروة:أفتكرتك
سريع الملاحظة شيون...فرصتك راحت خلاص,,أنا لازم
أروح دلوقتى
شيون وهو
بيقوم:ليه؟؟؟لأ خليكى هنا معايا
مروة:مينفعش...البنات
لسة لغاية دلوقتى ميعرفوش أنى رجعت
شيون:خلاص
يعرفوا بكرة(وااااااااااااطى)
مروة:هتوصلنى
ولا أمشى لوحدى؟؟؟؟
شيون:عارف
دماغك الناشفة...خلاص أستنى خمس دقايق هغير هدومى
مروة:أراسووووو
وبعدين نزل
يوصل مروة على بيت البنات......
و عند رنا و
ريووك......
رنا:هيييييييييييه
أخيراا خلصنا J
ريووك:أنا
قلقان على الولاد...ربنا يستر
رنا
ببوز:أوباااااا ليه بتقول كدة L
ريووك
بيبتسم:لأ يا حبى أنا مقصدش(أنت من الصبح متقصدش على فكرة)
رنا:هو كل شوية
متقصدش؟؟(أنا قولت كدة من الأول وربنا)
ريووك وهو
بيقرب من رنا و بيحضنها:خلاص بقى يا بيبى متزعليش
وفى تلك اللحظة
دخل دونجهى من الباب....راح ريووك زاقق رنا بعيد
عنه.....
ريووك:دونجهى...أنت
رجعت؟؟؟؟
دونجهى:لأ
لسة...أرجعوا للى كنتوا بتعملوه و متهتموش بيا
ودخل على
أوضته....
رنا و ريووك:O_o
رنا:هو دونجهى
ماله؟؟؟
ريووك:هو كدة
من ساعت ماعرف ان ندى مش راجعة
رنا بتمسك ودن
ريووك:اه صحيح...أنت بتزقنى بالطريقة ديه ليه؟؟؟ها؟؟؟
ريووك:بيانيه
يا بيبى J
رنا:والله أنا
زهقت من أم بيانيه و بيبى بتوعك دول
ريووك:خلاص بقى
يا عمرى مكنتش أقصد
رنا:أرحم أمى
العيانة
ريووك:حماتى
عيانة؟؟؟ألف سلامة عليها يا بيبى
رنا:عااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
والصراخ ده على
داخلة أيونهيوك.....
أيونهيوك بيبص
حواليه:بوياااااااا....البيت بيقع ولا أيه؟؟؟؟؟
وفى خلال نص
ساعة كانوا بقيت السوجو رجعوا من برا و قعدوا عشان
يتعشوا العشا الخاص اللى رنا و
ريووك عملوه(ربنا يستر)
ليتيوك:وااااااااه...الاأكل
حلو أوى..تسلم أيديكوا
رنا وريووك:O_o بجد؟؟؟؟؟
أيونهيوك:اهاااا
حلو أوى
ريووك:وأيه
رأيك شيندونج؟؟؟؟
شيندونج:امنمهمنمهمنممنمنمهممنم
سونجمين:أعتقد
عرفنا الإجابة J
هيتشول:أمال
فين كيوهيون؟؟؟
ليتيوك:بمناسبة
اليومين اللى أحنا واخدينهم أجازة قبل الشو قرر أنه ياخد ريم
و يسافروا
رنا:بووووووووووه؟؟؟؟من
غير ما تقول لحد؟؟الوقحة
ريووك:ههههههههههههه...أيه
يا بيبى أنتى بتغيرى؟؟؟؟
رنا:أنت تسكت
خالص...قعدت تقولى أحلى فستان عندك و مفاجأة و فى
الأخر جايبنى تعلمنى الطبخ
والسوجو مايتين
على نفسهم من الضحك.......
دونجهى:أه
صحيح...سون هى قالتلى ان عيد ميلادها بعد بكرة و عزمتنا
عليه...وأنا قولتلها أنى
هسألكوا وهرد عليها
ليتيوك:أيه
رأيكوا يا شباب؟؟أحنا اليومين دول عندنا أجازة
أيونهيوك:أنا
معنديش مانع
سونجمين:وأنا
مش ورايا حاجة
ريووك:وأنا
مش......
رنا:لأ أنت
وراك
ريووك:ورايا
أيه؟؟؟أنا جدولى فاضى
رنا:ريووووووك...فاضى
أزاى؟؟؟؟
ريووك:اه
افتكرت مش فاضى(راجل يا حسام)
ليتيوك:هههههههه...رنا,أيه
رأيك تيجوا أنتى والبنات؟؟؟؟
رنا قعدت تفكر
و بعدين ردت:هسأل ريم و بعدين هرد عليكوا
ريووك:يعنى
جدولى هيبقى فاضى فى يوم الحفلة؟؟؟؟
رنا:لو أنا
هروح هيبقى فاضى
وبعد ما قضوا
الليلة مع بعض...ريووك وصل رنا على البيت...
وفى بيت
البنات......
رنا دخلت من
الباب و إذ فجأة تلاقى مروة أدامها....
رنا:عاااااااااااااااااااااااا....مروة,,حبيبتى
أنتى رجعتى أمتى؟؟أنا أفتكرتك
مش هترجعى
وطبعا مع
الاحضان و البوس
مروة:يعععععععع...أبعدى
عنى بقى كفاية,,,وبعدين أيه يا شابة؟؟كنتوا فين
يا قطاقيط من الصبح؟؟وهو عشان مفيش
حد يلمكوا فتصيعوا و تنحرفوا
براحتكوا؟؟(شوفوا مين بيتكلم)
رنا:وأنتى جاية
من أمتى؟؟؟
وكان السؤال
على داخلة نادين.....
نادين
ببرود:أيه ده؟؟؟مروة؟؟؟حمدلله على السلامة...جيتى أمتى؟؟؟
مروة:الله
يسلمك يختى...وأنتى كمان كنتى فين؟؟؟
نادين:مفيش...كنت
بتمشى شوية بس
وراحت نادين
داخلة على أوضتها على طول....
مروة:مالها
ديه؟؟؟فى حاجة حصلت فى غيابى؟؟؟
رنا:معرفش...هى
بقالها كام يوم مش مظبوطة
مروة:وست ريم
هانم فين؟؟؟؟
رنا:ست ريم
هانم يختى مسافرة مع كيوهيون بيه يومين
مروة:الله
الله....طب لما ترجعلى...وهو عشان أختها مش موجودة؟؟؟لاااااااا
أحنا جدعان أوى
وبعد شوية
دخلوا البنات يناموا بعد اليوم الطويل ده.....
وفى مكان أخر
يطل على المحيط...وفى بيت مظلم و فى نص الليل....كان
كيونا نايم..و اذ فجأة باب
اوضته اتفتح..و قرب شخص علييه....كيونا حس
بأن فيه حركة غريبة فى الاوضة..فقام
بسرعة و فتح النور..........
كيو:"يااااااااااه...خضتينى"
ريم و عنيها
فيها دموع:"بيانيه اوبااا"
كيو اول ما
شافها..قام من سريره جرى و راح وقف ادمها و رفع راسها و
بص فى عنيها
كيو:"مالك؟؟"
ريم بوش طفولى
حزين:"شفت كاابوس وحش اوى اوبا..و خايفة"
ابتسم كيو من
كلامها و ضمها لصدره...
كيو:"طفلة"
فضل حاضنها
لمدة و بعدين اخدها اوضتها و نيمها فى السرير و فضل قاعد
جنبها لغاية ما حس انها
راحت فى النوم..و لسة كان بيقوم من على
السرير..ريم مسكت ايده
ريم:"خليك...."
بصلها كيو و
علامات التعجب و الصدمة ملية وشه....و فى نفس الوقت
كانت ريم وسعتله مكان جنبها
فضل كيو واقف
فى مكانه شوية و متردد...و بعدين نام ببطء جنبها على
السرير و حضنها...و فضلوا
نايمين فى حضن بعض للصبح
وفى نفس الوقت
كان لسة وقت العصر فى مصر....وندى نايمة على
سريرها و بتفكر فى اللى حصل النهاردة
واللى لازم تعمله عشان تقنع باباها
يرجعها تانى......
وراحت مامتها
خبطت الباب و دخلت.....
مامت
ندى:ندى...فى شخص عايز يشوفك
ندى:مين؟؟؟؟متقوليش
أنه....
مامت ندى:عمر
ندى:قوليله مش
موجودة
مامت ندى:الأمن
قالوله انك موجودة...وكمان من رأيى أنك تقابليه عشان
تخلصى الموضوع ده
ندى:اووووووف....طيب
حاضر,,هغير هدومى و نازلة
وراحت ندى
مغيرة هدومها و نزلت...وكان عمرقاعد فى الصالون
ندى:أنت بتعمل
أيه هنا؟؟؟انت مبتفهمش كلمة مش عايزة أشوفك؟؟
عمر:ده بدل
ماتقوليلى أهلا وسهلا
ندى:عايز أيه
يا عمر؟؟؟
عمر:قولتلك قبل
كدة أنك وحشتينى..وكمان جاى عشان أعتذر...أنا
غلطان,,سامحينى وخلينا نرجع زى الأول
ندى
بإستهزاء:ههههههه...زى الأول؟؟وبتقولها بالسهولة ديه؟؟؟وبعدين أحب
أقولك أنك
أتأخرت أوى..أنا بحب واحد تانى
عمر:وفين
الواحد التانى ده؟؟؟مشفتهوش ليه؟؟وأنتى مسفرتيلهوش ليه؟؟؟؟
ندى:ديه حاجة
متخصكش...ولو سمحت أمشى دلوقتى
عمر:طيب أنا
همشى دلوقتى...لكن ديه مش هتكون أخر مرة نتقابل فيها
ندى:أشك فى
الكلام ده
و أخيرا عمر
مشى و ندى قعدت تكلم مامتها عشان يشوفوا حل للموضوع
ده......................
....
...
........يتبع......
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق