الخميس، 20 مارس 2014

النسيان طريقى (Part 2)

النسيان طريقى (Part 2)

البنت : اهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (صريخ )

أينهيوك :اهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (صريخ)

البيت كله صحى على صوتهم هما الاتنين ماعدا سيون مش حاسس باى 
حاجة

أيتوك : أيه .. أيه فى أيه ؟

هيتشول : مين بيصرخ  .. ؟


هان كيونغ : ايه الى حصل ؟

فجأة كلهم ركزوا لقوا البنت قاعدة مخضوضة وأينهيوك واقف قدامها

سونغمين : مين دى ؟
يسونغ : مين المنحرف الى جابها هنا ؟

دونغهى : مش ممكن تكون حرامية ؟

رييوك : لالا شكلها كيوت .. اكيد مش حرامية

أيتوك : بـــــــــــــــــــــــــــس .. ايه أتكتموا شوية عشان نفهم مين دى

المهم كلهم راحو واقفوا حواليها وعملوا كدة نص دايرة وهى قاعدة على 
الكنبة رافعة رأسها ليهم وهما واقفين بصين لتحت

أيتوك : أنتى مين ؟

البنت : انا ..أنا ... أصل انا ...
هيتشول : ايه الشلل ده .. ما تتكلمى علطول

دونغهى : براحة شوية عليها شكلها مخضوضة .. أنتى بتعملى أيه هنا ؟

أينهيوك : ما جابلك نمرتها أحسن يا حنين .. انطقى يا بت

البنت بجد حاسة انها ضايعة فى الوقت ده وأبتدت الدموع تتكون فى 
عنيها ووأبتدت تعيط

أيتوك : شوفتوا أهى أبتدت تعيط وأحنا مش فاهمين حاجة ولا هنفهم .. 
مين الحيوان الى جابها هنا
فى الوقت ده دونغهى دخل على سيون أوضته وقعد يصحيه عشان يقوله 
أخر الاخبار مهو دونغهى وكالة رويترز المهم سيون مش حاسس بيه 
أساسا فرح دونغهى طلع على السرير وقعد يتنطط

دونغهى : سيون .. يا سيون قوم بقى ألحق فى بنت فى الشقة

يا سيون قوم .. دى شكلها طيوب خالص .. قوم ..قوم

سيون : أووووف عايز ..أيه بقى ؟

دونغهى : بقولك اينهيوك لقى بنت فى الشقة .. والدنيا مقلوبة

سيون : طب و أنا مالى أكيد هيتشول الى جايبها
دونغهى : مش عارف بس البنت بتعيط بره وأيتوك هيولع فينا

سيون فاق بعد لما سمع الجملة دى وقام جارى من على السرير وشعره 
منكوش وخارج بيجرى كان هيقع على وشه وخارج بشورت على 
تيشرت وشكله مسخرة ودونغهى وراه

سيون : فى أيه يا هيونج ؟

أيتوك : فى أنى أصحى من النوم ألقىء بنت فى شقتنا ...مين الكلب الى 
جابها .. محدش فيكوا عايز يرد ليه ؟

سيون : مهو انت أصلك مش فاهم

أيتوك : بس يا سيون .. بس دى عيال ... مين فيكوا الى جابها؟

سيون : انا الى جبتها ...

أيتوك : بس يا سيون بقى أنت دايما كدة تشيل مصيبة غيرك .... يا 
كلاب حد يرد

سيون : ما ..أنا بقولك ..أنا الى جبتها وأنت مش مصدق

أيتوك لف لسيون وهو مصدوم والباقيين بردو محدش فيهم مصدق

هيتشول : اهو يا سيدى الى بتقول عليه عاقل

أيتوك مش أتكلم ولا أى حد فيهم بس سابهم ودخل أوضته راح سيون 
رايح وراه

سيون : هيونج أنت فاهم الموضوع غلط

أيتوك : طب فاهمنى أنت الصح

فى نفس الوقت بره البنت قاعدة على الكنبة باصة للارض ومش بتكلم 
حد وهما قاعدين بصينلها وفى الوقت ده كان سيون شرح لأيتوك كل 
حاجة

ايتوك : ياراجل خضتنى .. طب هتعمل ايه دلوقتى ؟

سيون : مش عارف يا هيونج أنت ايه رايك ؟

أيتوك : مش هينفع نسيب البنت .. خليها هنا لحد لما نشوف حل

سيون : ماشى ... يلا نخرج بقى

خرجوا من الاوضة لقوا رييوك بيقولهم يلا اااااااااااالفطار جاهز المهو 
راحوا كلهم قعدوا وسابوا البنت على الكنبة زى ما هى ونسيوها

أينهيوك : أيتوك هيونج هو سيون ثبتك بكلمتين ولا ايه ؟

أيتوك : بس ياض واقعد ساكت

هيتشول : أيه ده ما هى لو سهلة كدة مكنتش أتشحطت من فندق لفندق

أيتوك : أيـــــــــــــــه .. وقعت بلسانك يا واطى

هيتشول : ما .. ما ..ما انا مش قصدى يعنى قصدى على سيون

هان كيونغ : مش تظلموه مش ممكن .. يكون بيحبها

سيون : O.o أنتوا هتلبسونى تهمة ..

وراح رايح واقف قدام البنت على الكنبة

سيون : أنتى يا بنتى .. اتكلمى وقولى انتى تبقى مين

يسونغ : خلاص بقى يا سيون أنت بتكسفها هتقول أيه يعنى .. أحنا فهمنا 
خلاص .. بس كنت خدتها شقتك الخاصة

سيون  بعصبية : أنتى يا بنتى أتكلمى

البنت : أجاشى .. أنت ليه كدة .. مش بتأكلنى ليه ؟ :/

سيون :  O.o

المهم بعد كدة البنت قعدت معاهم على السفرة بعد لما أيتوك خد سيون 
هداه وشرحالهم الموقف وكل الى حصل معه من ساعة ما شفها وهى 
بتنط ورييوك ودونغهى قعدوا البنت وجابولها طبق عشان تفطر معاهم

سونغمين : سورى يا سيون ..

سيون : خلاص يأخويا ما الى حصل حصل .. وبعدين هى غلطانة 
متكلمتش ليه

دونغهى : خلاص بقى يا سيون

البنت لدونغهى : أوبا هو أنت الى عامل الاكل ده

دونغهى : لا يا كوكو ده رييوك أوبا هو الى عامله وانا حضرت معه 
السفرة

البنت وهى بتشاور على سيون : طب والاجاشى مش بيعمل حاجة 
معاكوا

سيون : 3:

بعد لما خلصوا أكل كل واحد دخل يعمل حاجة فى أوضته وفضل سيون 
قاعد ما أيتوك بيفكروا يشوفوا حل للموضوع ده ورييوك ودونغهى 
قاعدين مع البنت بيهزروا ويلعبوا معها

أيتوك : وهى أسمها أيه ؟

سيون : مش عارف ؟؟؟

ايتوك : طب يعنى هنندهلها بأيه ؟

سيون : خلاص نشوفلها أى أسم وخلاص

دونغهى : أنا هسميها يوكى

رييوك : حلو الاسم ده

سيون : أتنيلوا اسكتوا مش عايز أسمعالكوا صوت

وهى قاعدة بتلعب مش واخدة بالها من أى حاجة

سيون : خلاص عرفت هأسميها أيه ...

أيتوك : أيه ؟؟؟؟

سيون : المعتوهة

أيتوك و دونغهى و رييوك : ههههههههههههههههههههه

المعتوهة ( البنت ) : أجاشى .. الهدوم دى عليها دم ... 
ييييييييييييييييييييييييييييع

سيون : أجاشى -_- حاضر ماشى هخدك نجيب هدوم ....... مهو انا 
أصلى خلفتك ونسيتك

دونغهى : ههههههههههههههههههههههه

سيون : بس ياض أسكت

المعتوهة ( البنت ) : بتزعق ليه لأوبا

سيون : نعم يأختى .. وبعدين أنا اساسا أصغر منه وبتقولوليلى أجاشى 
وهو أوبا

المعتوهة سكتت ومش أتكلمت راح سيون قايم عشان يدخل أوضته

سيون : هدخل أغير وأجىء عشان ننزل يلا يمكن يطمر

ودخل وسابها قاعدة مع رييوك ودونغهى وأيتوك دخل هو كمان أوضته

أيتوك وهو فى أوضته كان بيتصل بكيوهيون من ساعة ما مشى مش 
سمعله صوت قال يطمن عليه

أيتوك : أيه يا كيو عامل ايه ؟

كيو صوته مخنوق ومش بيطلع : كويس ....

ايتوك مخضوض : فى أيه يا كيو ؟ مالك ؟

كيو : لما أجىء هيونغ هبقى أقولكوا كل حاجة

أيتوك : لا لازم تحكيلى دلوقتى انا بس على الاقل

كيو بعصبية وصوت عالى : قولت لما أجىء ومش عايز حد يتصل بيا 
.. محدش يكلمنى ......

وقفل قبل ما أيتوك يرد

قعد أيتوك على سرير و فضل ماسك موبيله حاسس أن كيوهيون تعبان 
مخنوق فى حاجة مش كويسة حصلت معه

دخل عليه اينهيوك لقى قاعد كدة حاس ان حصل حاجة

أينهيوك : فى أيه هيونج ؟ مالك ؟

أيتوك : كيوهيون فى حاجة حصلت معه

أينهيوك : حاجة أيه ؟؟؟

أيتوك : مش عارف بس صوته مكتوم كأنه بيعيط ولما سألته مالك فيك 
أيه .. قعد يزعق ويقولى محدش يتصل بيا

أينهيوك : للدرجادى .....

أيتوك : وأنت عارف ..كيو لما بيبقى كدة بيبقى الموضوع كبير .. وهو 
شكله تعبان اوووى

أينهيوك : طب نروحاله البيت عند أهله ؟
أيتوك : لا بلاش عشان ميضايقش ... خلينا مستنين لحد ما يجىء هنا

بره الاوضة كانت البنت لسه قاعدة مع دونغهى ورييوك وسيون كان لسه 
بيلبس فى أوضته خلص لبس  وخرج لقاهم قاعدين

سيون : يلا عشان منتأخرش ...

البنت مش واخدة بالها وبتلعب مع دونغهى فحدفت عليه المخدة راح 
نازل لتحت راحت المخدة لبسة فى وشه سيون

سيون وهو متعصب : أيه الى أنتى عملتيه ده ؟ .. أنتى أزاى تعملى كدة 
؟

المعتوهة : أجاشى .. والله مكنش قصدى أنا جيت أحدفها على أوبا جت 
فيك

سيون : أنتى عبيطة ولا بتستهبلى .. أنتى عارفة أنك قاعدة مع أشهر 
نجوم الهاليوو ..يعنى طريقتك دى متنفعش

دونغهى : فى أيه يا سيون خلاص بقى ..
سيون : أسكت أنت .. المفروض تعرف هى بتعمل أيه .. انتى مش طفلة 
.. ولو طفلة أنا مش باباكى عشان أستحملك

البنت أتخدت من طريقته وزعيقه عليها وفضلت قاعدة وبصاله وهى 
مصدومة ومن كتر الكلام الى قاله وعنيها مدمعة وسيون كان دخل 
أوضته ومتعصب جداً اما البنت او المعتوها زى ما هو بيقول دموعها 
نزلت غصبن عنها رييوك قعد يطبطب على ظهرها ودونغهى جابلها 
منديل

رييوك : هو مش قصده ...

دونغهى : اصل هو مضغوط من الشغل....

المعتوهة وهى بتمسح دموعها : هههه .. لا عادى هو عنده حق

رييوك ودونغهى قاموا دونغهى نزل خرج هو أينهيوك ورييوك دخل ينام 
شوية وهى فضلت قاعدة لوحدها متحركتش من مكانها زى ما يكون كلام 
سيون أثر فيها

بعد ساعتين دونغهى رجع هو وأينهيوك لقوها متحركتش فراحلها 
أينهيوك قعد جنبها

أينهيوك : أنا أسف على الى حصل الصبح

المعتوهة : لا عادى.....انا الى أسفة عملتلكوا مشكلة

أينهيوك : بالعكس أنا سعيد أنك قعدتى معانا

دونغهى : أيه عملتى أيه فى الساعتين دول J

المعتوهة : ولا حاجة ... قاعدة

دونغهى : O.o متحركتيش من مكانك ؟ لييه ؟

المعتوهة : قولت عشان مسببش مشاكل أكتر من كدة

أينهيوك : على فكرة .. سيون طيب مكنش يقصد الى قاله متزعليش

المعتوهة : لا .. هو كان عنده حق

أينهيوك : طب يلا نلعب ... أنده العيال ونلعب كلنا

المعتوهة : لا انا قاعدة هنا .. شكراُ

دونغهى حاس انها كدة بسبب كلام سيون وشاف انه مكنش المفروض 
يعمل معها كدة فدخل يكلمه لقاه نايم

دونغهى : سيون .. قوم

سيون : يوووه فى أيه يا دونغهى .. المعتوها عملت حاجة تانى

دونغهى : المشكلة أنها بسببك معملتش حاجة

سيون قام قعد : يعنى أيه مش فاهم ؟

دونغهى : يعنى من ساعة الى انت عملته معها الصبح قعدت تعيط وبعد 
كدة متحركتش من مكانها

سيون : طب ما ده كويس .. مش أحسن ما كانت عامللنا مشاكل

دونغهى بصله ومردش عليه وخرج فسيون فكر فى كلامه (دونغهى) 
وحاس أنه فعلا زودها شوية عليها فخرج لقاهم كلهم قاعدين ورييوك 
بيحضرلهم الاكل والمعتوها مش معهم

سيون : فين المعتوهة ؟؟ ...

هيتشول : فى المطبخ مع رييوك ..

سيون : والمعتوهة دى بتعمل معه أيه ؟؟

أينهيوك : سيون ..من النهاردة مش أسمها المعتوهة ..أحنا سمناها جى نا

سيون : -_- ده على اساس ايه ؟

دونغهى : على أساس أن أحنا بقينا مسؤلين عنها مش محتاجين منك 
حاجة ... وملكش دعوة بيها

سيون : فى أيه ؟ بتكلمنى كدة ليه منك له ؟

أيتوك : اصل جى نا من ساعة لما زعقتلها وهى ساكتة ...

سونغمين : بصراحة يا سيون ..أنت زودتها شوية ..هى مكنش قصدها

سيون : وهو انتوا شايفين أنها مكنتش بتعمل حاجة .. ده أنا كنت حاسس 
أنى بتعامل مع طفلة

دونغهى : أدينى يا سيدى هنخلصك من الطفلة دى

سيون : أنت أساسا منحاز لها كدة ليه .. انتح حبيتها ولا أيه ؟

دونغهى : انت أزاى تتكلم كدة ... انت ....

أيتوك : خلاص فى أيه أنتوا هتتخانقوا.........

سيون : أنا مقدرش أسيبها تحت مسؤلية دونغهى .. عشان دخلت بأسمى 
المستشفى

أيتوك : خلاص ماشى .. بس متعاملهاش بالطريقة دى مهما كانت هى 
انسانة

سيون : ماشى....

جوه المطبخ كانت جى نا (المعتوهة) قاعدة مش بتعمل حاجة ورييوك 
كان قاعد بيهزر معها لحد مخلص الاكل

رييوك : يلا عشان نأكل .. انتى مأكلتيش من الصبح

جى نا : لا أنا مش جعانة .. انا هقعد هنا

رييوك : لا مش هينفع لازم تأكلى .. عشان خطرى

جى نا : معلش بجد مش جعانة .. لما أجوع هبقى اكل

رييوك : ماشى مش هضغط عليكى

خرج رييوك وحطلهم الاكل وقعد ولسه هيأكلوا

يسونغ : فين جى نا .. هى مش هتأكل

رييوك : لا .. بتقول مش جعانة

هيتشول : لا مش هينفع كدة .. أروح اندهالها أنا J

هان كيونغ : لا بلاش أنت .. روح أندهالها انت يا سيون

سيون :اشمعنا انا ...

دونغهى : أقوم أنا مش هينفع نسبها كدة

أيتوك : لا سيون هو الى يندهالها .. واعتذر لها

سيون : ماشى ...حاضر

قام سيون دخل المطبخ لقاها قاعدة بتنظف المطبخ فراح وقف جنبها من 
غير ما تأخد بالها

سيون : أحم ..أحم جى نا .. جى نا .. أنتى يا بنتى

جى نا : انا ؟ هو أنا أسمى جى نا

سيون : لا ده أسم أحنا قررنا نندهك بيه .. مكنتيش بتردى ليه ؟

جى نا : أصل أنا مش متعودة أنك بتندهلى كدة

سيون : لا خلاص بقى أتعودى من النهاردة

جى نا : ماشى .. انا كنت عايزة أقولك أنى أسفة على الى حصل الصبح

سيون : لا .. مش المفروض أن انتى الى تتأسفى .. أنا الى أسف بجد 
مكنش قصدى

جى نا : لا أنا أسفة معلش دخلتك فى حاجة ملكش دعوة بيها .. لمجرد 
أنك أنقذت حياتى
سيون : لو سمحتى متقوليش كدة بضايق بجد .. ممكن تيجىء تأكلى معانا 
بقى

جى نا : انا عايزة أمشى .....

سيون : تمشى تروحى فين ؟ .. انتى أفتكرتى اى حاجة عن عائلتك

جى نا : لا .. بس عشان مسببلكوش مشاكل أكتر من كدة .. انا هتصرف 
هشتغل اى حاجة لحد ما شوف هترجعلى الذاكرة ولا لا

سيون : لا طبعا مينفعش أسيبك تمشى .. وبعدين أنتى مسؤلية عليا لو 
حصلك اى حاجة انا الى هتحمل .. مستعد أوافق على اى حل تانى

جى نا : اجاشـ... اسفة ممكن مدبرة المنزل بتاعتكوا .. يعنى أنضف 
الشقة ..أعملكوا الاكل أشتريلكوا الحاجات .. يعنى أى حاجة بدل ما أنا 
قاعدة عبء عليك

سيون : أيه الى أنتى بتقوليه ده .. مستحيل طبعا .. ده غير أن أحنا عندنا ناس بتعمل الحاجات دى .. انتى هنا ضيفتنا ويلا عشان نأكل

خرج سيون وهو ساحبها من أيديها لقاهم خلصوا الاكل أو بمعنى أخر 
مسحوا الاطباق

سيون بطفولية عشان يلطف الجو بينهم: ينفع كدة .. كلوا أكلى و أنا 
معاكى .. اتصرفى بقى :/

جى نا : ههههههههه مش لايق عليك تليق على أوبا(دونغهى) أكتر

سيون : O.o ليه بقى أن شاء الله

جى نا : عشان أنت شكلك رجولى .. ودى حاجة بنات كتير بتحبها
كل ده بيحصل قدام السوجو وهما ساكتين قاعدين بيتفرجوا

هيتشول : -_- احنا لسه هنا على فكرة

سيون : اهااا .. هيهيههه سورى مخدتش بالى

أينهيوك : طبعا مش هتأخد بالك .. يلا مش مهم

دونغهى : هتأكلوا ايه دلوقتى :D

جى نا : ممكن أعمل اكل تانى ..

سيون : لالا بما أنى فى اجازة أيه رأيك نتعشى بره

جى نا : انا ..؟؟؟

أيتوك : طبعا أنتى يلا يلا روحوا مع بعض

يسونغ : أجىء معاكوا J أصلى مأكلتش كويس

جى نا : طبعا تعالى

سيون : لا أنت لا ...

يسونغ : أحسن أنت الى هتخسر

سيون : -_-

جى نا : طب هو ينفع أوبا يجىء معانا

سيون : ماشى ..أنا هدخل البس

دونغهى : طب وهى هتمشى أزاى بالهدومها دى

شيندونغ : عندى فستان كنت جايبه لنارى هدية خليها تخده

سيون : مش عارف أشكرك ازاى

شيندونغ : لا ما انت هتجبلى واحد غيره وأنت راجع

سيون : واطى ...

جى نا : ههههههههههههههههههههههه

أينهيوك : تسلملى الضحكة

دخلت غيرت هدومها فى الحمام وسيون دخل أوضته غير و دونغهى 
زيه وبعد كدة خرجوا راحوا مطعم قريب من الشقة بس مطعم بسيط 
وجميل

الساعة : 12 منصف الليل

المكان : دورم السوجو

فى شقة السوجو كانوا قاعدين بتفرجوا على التلفزيون مع بعض وبتكلموا 
على سيون وجى نا وفجأة تليفون سونغمين  رن وكان كيوهيون

سونغمين : ده كيوهيون ؟؟ أول مرة يتصل متأخر كدة

أيتوك : طب رد بسرعة لحسن يكون فى حاجة

سونغمين : كيونااااا ..... أسف مين معايا ؟

المتصل : حضرتك صاحب الموبيل فى البار سكران وفقد الوعى من 
كتر الشرب ولما دورنا فى موبيله لقينا أخى الكبير .. فأتصلنا بحضرتك

سونغمين : اهااا أنا أخوه .. ممكن تدينى العنوان عشان أجىء أخده ...... 
شكرا مع السلامة

أيتوك : فى أيه الى حصل ؟؟

هان كيونغ : اتكلم يا بنى فى ايه ...؟؟؟

سونغمين : كيونااا شرب كتير وفقد الوعى فاتصلوا بيا عشان أروح أخده

أينهيوك : البس بسرعة وأنا جاى معاك

راح أينهيوك و سونغمين عشان يخدو كيوهيون لقوه نايم على الكرسى 
وحاطط راسه على الطرابيزة

سونغمين : شيل معايا يا هيوك

شاله سونغمين هو أينهيوك ودخلوه العربية فى الكنبة الى وراء ومعه 
سونغمين وأينهيوك كان بيسوق

كيوهيون نايم على رجل سونغمين و مينى بيعلب فى شعره وهو بيبص 
على وشه الى ظاهر عليه التعب والارهاق

فجأة فتح كيوهيون عنيه وبدأ يتكلم وهو مش فى وعيه من كتر الشرب

كيوهيون : مينااااه ..أنت مينى ..ميناااه بسببى كل الى حصل بسببى

بدا كيوهيون يعيط مع كلام مش مفهوم وسونغمين مش عارف يعمل ايه 
بس كل الى قدر يعمله أنه هداه وخلاه ينام تانى



نهاية البارت التانى

عايزة بقى اعرف كيو ماله ؟
هيحصل ايه بين سيون وجى نا ( المعتوهة ) ؟
ويا ترى لجى نا علاقة بكيو ؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق