الخميس، 18 يوليو 2013

To Be Together (لتكونى معى), chapter 20

                                                            Chapter 20

         ندى:أيه؟؟تقصدى بأيه أنك مش راجعة كوريا تانى؟!!!
مروة:كدة هيبقى أحسن ليا وليه
ندى:أنتى أتجننتى؟؟طب ودراستك؟!!
مروة:هقدم طلب أنى أبقى أروح على الإمتحانات...مش هينفع أرجع تانى,كدة احنا الأتنين ممكن نتأذى
ندى:مروة...فكرى تانى فى الموضوع ده
مروة:معتقدش أنى مهما فكرت ممكن قرارى يتغير
و عدت الساعات الطوييييييييييييييييلة...وأخيرا نزلت الطيارة فى مطار القاهرة الدولى
مروة:مين اللى هيجى ياخدكوا؟؟
رنا:المفروض رامى...و أنتى؟؟
مروة:محدش فيهم فاضى...أنا هروح لوحدى

ندى:خلاص..خلينا نوصلك
مروة:مفيش داعى..أنا هاخد تاكسى
و رامى جيه و أخد ريم و رنا وندى و مروة أخدت تاكسى و كل واحد روح على بيته
وفى نفس ذات الوقت فى كوريا......
ليتيوك:أيه يابنى أنت وهو قاعدين كدة ليه زى العيل التايه من مامته
دونجهى:ماهو عشان حبيبتك قاعدة جنبك مش حاسس باللى أحنا حسينه(يا حبيبى يا بيبى)
هيتشول:أيه الرومانسية والوفاء ده كله؟!!هو أسبوع واحد و هتشوفوا إن أنتوا هتلاقوا غيرهم
شيون قام من على الكنبة ومسك فى ياقة قميص هيتشول
شيون:هيونج...أرجوك متخلنيش أعمل حاجة تندم عليها
سونجمين قام يفض:خلاص شيون أهدى شوية كان بيهزر...عيل و غلط
هيتشول:ياااااااا...مين العيل يا واااااااااااااد؟؟؟؟
سونجمين:خلاص هيونج بيانيه...تشومال بيانيه...أنا بس كنت بحاول أهديه
و خلصت الخناقة على خير و كل واحد قعد مكانه
شيندونج:أنا جعان...هو ريووك فين؟؟؟؟
أيونهيوك:فى المطبخ...أنت عارف لما بيضايق
ليتيوك:أهوه جيه فى مصلحتك شيندونج
نسيب الناس الجعانة دول...ونطير تانى لمصر....
ريم:مامااااااااااااااااااا...وحشاااااااانى جدااااااااااا
مامت ريم:و أنتوا كمان وحشتونى أوى...عاملين أيه؟؟؟كنتوا بتاكلوا كويس؟؟الجو كان برد هناك؟!!عملتوا أيه فى إمتحاناتكوا؟؟؟
ندى:ههههههههه...متخافيش يا ماما أحنا كويسين جدااا...وكله تماموز باللبن كمان
مامت ندى:بس ريم عاملة كد ليه؟؟؟
ريم:ولا حاجة شوية برد...هاخد أسبرين و أبقى كويسة
مامت رنا:و أنتى عاملة أيه؟؟؟كنتى بتذاكرى ولا زى العادة؟؟؟
رنا:أوماااااا...أيه المعاملة ديه...أول ما أرجع كدة؟!!
مامت رنا:عملت مصايب و أنتوا هناك؟!!
ندى و ريم:ههههههههه....كتييييييييييييير
رنا:يااااااااااااا.....ماما أنا جعانة
ندى:أيوة أيوة...غيرى الموضوع
مامت ندى:الأكل جاهز...أطلعوا غيروا هدومكوا عبال مانحضر السفرة
و طلعت كل واحدة على أوضتها و بعدين التلاتة أتلموا فى أوضة ندى
ريم:خلونا نكلمهم بقى...أوبا وحشنى أوى
رنا:أه وريوكتى كمان
ندى:أوبا؟؟؟وريوكتى؟؟أمشى من هنا يا بت أنتى وهى...أمال لو مكناش لسة واصلين؟؟و هتعملوا أيه بقى لما نقعد كام يوم؟؟؟
و فى نفس ذات اللحظة الباب خبط
ندى:أدخل
مامت ندى:يلا يا بنات..الأكل جهز
ريم ورنا:ديييييييييه
ندى:أنا خمسة و نازلة
و نزلوا ريم و رنا...و ندى فضلت فى الأوضة لوحدها
ندى:يوباسيو...أوبا وحشتنى أوى(فى ناس كدة تحسهم........"سيبالكوا التكملة")
دونجهى:و أنتى كمان وحشتينى أوى...وصلتوا أمتى؟؟
ندى:لسة من شوية صغيرين...بتعمل أيه؟؟
دونجهى:ولا حاجة...بكرة هنبدأ فى الشغل على الألبوم الجديد...والنهاردة قاعدين فى البيت
ندى:مش عايزاك تبص كدة ولا كدة و أنا مسافرة...عارف لما أرجع هعمل فيك أيه لو حصل حاجة من ديه؟؟؟
دونجهى:أيه؟!!!
ندى:يعنى هتعمل؟!!
دونجهى:لأ طبعا..وأنا أقدر؟؟بس عايز أعرف هتعملى أيه بردوا
ندى:هسيبهولك سر..هتبقى تعرفه لوحدك وقتها...أنا لازم أقفل دلوقتى
دونجهى:ماشى يا بيبى...خدى بالك من نفسك و أبقى طمنينى عليكى كل يوم حتى لو رسالة على تويتر..وأوعى أوعى تقلعى الخاتم من أيدك
ندى:حاضر أوبا..أكيد طبعا متقلقش...أنيوووو
دونجهى:سارانيه
ندى:نا دو سارانيه
وقفلوا مع بعض و ندى نزلت عشان تاكل معاهم
وفى بيت مروة....
مروة:أنا جييييييييت...فى حد هناااااا(داخلين على صحرا أحنا...أو بيت الرعب كيكيكيكيكي)
مامت مروة:مروة حبيبتى...وحشتينى اوى..عاملة أيه؟!!
مروة:الحمدلله تمام
والد مروة:أيه أخبار دراستك؟!!
مروة:على أساس إن حد فيكوا بيهتم؟؟
قالت الكلمة ودخلت على أوضتها من غير ما تدى لحد فرصة يرد
والد مروة:هى مالها البنت ديه؟؟؟
مامت مروة:أحنا السبب فى ده من الأول...محدش فينا سأل عليها الفترة اللى فاتت
و بعدها تسنيم أخت مروة دخلتلها
تسنيم:و أيه اللى رجعك بدام الوضع مش عجبك؟؟
مروة:كان لازم أرجع...
تسنيم:ليه بردوا؟؟أنتى ماصدقتى خرجتى من البيت ده
مروة:هبقى أحكيلك بعدين
تسنيم:طب يلا خدى دش و غيرى هدومك عبال ما أخلص الأكل
مروة:مليش نفس...أنا هنام شوية...هبقى أكل لما أصحى
تسنيم:على راحتك
وخرجت برا الأوضة وسابت مروة قاعدة لوحدها بتفكر...وبعدين موبايلها رن فبتبص عليه لقته شيون
مروة:أسفة شيون...بس أعتقد كدة كفاية لينا أحنا الأتنين
سابت الموبايل لغاية ما فصل و بعدها قفلته و نامت
وفى بيت البنات و هم قاعدين يتغدوا مع العيلة بعد السلام الطويل و الدموع الغزيرة و اللحظات المؤثرة.....
والد رنا:و أنتوا هترجعوا تانى أمتى؟؟؟كمان شهر صح؟؟
رنا:اه يا بابى
رامى(أخو رنا لو تفتكروا):أكيد كنتوا بتلعبوا هناك...صح؟؟صح؟؟أنا عارف لو قعدتوا لوحدكوا مش هتذاكروا ولا نيلة
رنا:أخرص أنت...متقلقيش يا ماما أحنا كنا بنذاكر كويس...متسمعيش كلامه
رامى:هنشوف النتيجة
وخلص الغدا على خير من غير أطباق تتحدف و لا أى إصابات و الحمدلله....
وبعد الغد قعدوا كلهم يشربوا الشاى فى الliving room
مامت ندى:أحكولنا بقى عملتوا أيه هناك؟؟؟
ريم:ولا حاجة...من البيت للمدرسة ومن المدرسة للبيت(يا راااااااااااااجل؟؟؟)
مامت رنا:وهتعملوا أيه بقى النهاردة؟؟أكيد عندكوا خطط..يعنى هتشوفوا أصحابكوا أو هتتفسحوا شوية...
مامت ندى:اه...أصحابكوا كانوا بيتصلوا كتير لما سافرتوا...وسألوا عنكوا
و فى ذلك الوقت ندى قامت و خرجت الجنينة...وبعدها مامتها حصلتها...
مامت ندى:فى أيه؟؟أيه اللى ضايقك؟؟
ندى:هو أتصل تانى؟!!
مامت ندى:اه
ندى:وهى؟!!
مامت ندى:لأ متصلتش ولا مرة...أنسيهم بقى..واضح إن الموضوع أتطور..صح؟؟
ندى:تقصدى أيه؟!!
مامت ندى:قصدى الخاتم ده....
ندى:اممم..قالى أنه عايزنا نرتبط و أهلنا يعرفوا...بس بسبب دراستى و شغله مش هنقدر نعلن خطوبتنا دلوقتى.....بس أنا مش عارفة هقول لبابا أزاى
مامت ندى:ندى..أنتى واثقة من الموضوع ده؟؟أنتى عارفة أنى بثق فيكى وفى أختياراتك..بس أنتى متأكدة أنه مش زى اللى قبليه؟؟وبعدين أنتى لسة صغيرة
ندى بإبتسامة:ماما...أنا بحب دونجهى بجد..ومتأكدة أنه مش زى عمر,,لو كان مش بيحبنى بجد مكنش عمل ده كله عشانى
مامت ندى:ههههههههههه...ياريتك تشوفى نفسك و أنتى بتتكلمى عنه..
وقعدوا يضحكوا هم الأتنين(والله أنا حاسة أنى بتكلم مع واحدة صحبتى مش مع أمى خالص)
وفى مكان أخر بكوريا...
ليتيوك:يااااااااااااا....يلا منك ليه هش من هنا...كل واحد على سريره,,الوقت أتأخر
شيون:أنا مش عايز أنام
دونجهى:و إنا مش جايلى نوم
كيو:وأنا....
ليتيوك:مش عايزة أسمع أعذار...كلكوا أدخلوا ناموا عشان بكرة عندنا شغل كتير...يلا يلا يلا
سونجمين:وااااااااااااااه...واضح ان الحبيبة اللى عندنا مش جايلهم نوم عشان الجو بتاعهم بعاد عنهم
كيو:ياااااااا...مينا متتكلمش خالص
هيتشول:ماتسيبوا الواد يلعب..الله
دونجهى:وهو يتسلى علينا أحنا؟؟...هيونج فكك مننا(دونجهى جاى من حوارى كوريا)
ليتيوك:أخرسووووو....يلا أدخلوا ناموا...متخلونيش أتعصب عليكوا
ريووك:أراسوو أراسوو هيونج...تصبحوا على خير
كيو:ريووك هينام زى الكتاكيت
ريووك:وأنت مالك بيا؟؟؟يقطع ريووك وسنين ريووك اللى تعبكوا ده
ييسونج:جننتوا الواد حرام عليكوا..طب دلوقتى لو حصلوه حاجة مين هيأكلنا؟؟؟
أيونهيوك:اه صحيح...خلاص معلش ريووك...أمسحها فيا المرادى
و بعد عناااااااااء و صراااااااااااخ طوييييييييييل...ساد الهدوء فى أنحاء المنزل...
بس لسة فى أوضة اللى فيها بيتكلموا...
شيون:مردتش لما كلمتها و دلوقتى موبايلها مقفول
دونجهى:ممكن تبقى مسمعتهوش..أو رجعت تعبانة فنامت
شيون:معرفش...انا حاسس إن فى حاجة غريبة
دونجهى:أستنى للصبح و أبقى كلمها تانى
شيون:أراسو..تصبح على خير
وعودة الى مصر مرة أخر(معلش دوختكوا بس استحملوا الكام شابتر دول)
ريم:الساعة دلوقتى تبقى 12 بالليل فى كوريا...تفتكرى ناموا؟؟
رنا:لأ طبعا...أوبا أكيد مش هينام غير لما يسمع صوتى ويتطمن عليا
ريم:يا سلاااااااااام على الثقة العمياء...ومتصلش ليه لغاية دلوقتى؟!!
رنا:أنا قولتله أنى هتصل بيه..
وأتصلت رنا بالموكوس بتاعها....
ترن...ترن...ترن...ترن...ترن
رنا:محدش بيرد(كااااااااااابسة)
ريم:هااااااااااااااااع...قولتلك ممكن يكونوا ناموا...شكلك وحش أوى
رنا:خلاص أتلمى يا بت فى أيه؟؟؟
وفى نفس الوقت ندى دخلت....
ندى:فى أيه؟؟صوتكوا عالى ليه؟؟(لأ سبنالك الهدوء)
ريم:ههههههههههههه...قولتلها أنهم هيكونوا ناموا وهى مصدقتنيش
رنا:طب وهنعمل أيه دلوقتى؟؟الساعة لسة 6:30 و أنا زهقانة..خلونا نخرج أيه رأيكوا؟؟
ريم:أنا موافقة جدااااااااا
ندى:أنتى عندك برد...هتروحى فين وأنتى بالمنظر ده؟؟؟
ريم:خلاص بقى...أنا بقيت كويسة
رنا:خلونا نكلم أصحابنا و نخرج معاهم
ريم:أوكى فكرة كويسة...وأحسن حاجة أنهم أصحابنا أحنا التلاتة
ندى:ماشى...زى ماتحبوا,,,وهكلم مروة لو عايزة تيجى معانا
و راحوا ريم ورنا يلبسوا و يكلموا أصحابهم وندى كلمت مروة بس لقت موبايلها مقفول.....
ريم:أحنا جهزنا خلاص و كلمناهم...خلونا ننزل
رنا:يلااااااااااااااااااااا
و نزلوا التلت مصايب عشان يقابلوا أصحابهم...
وبعد عشرون دقيقة كانوا فى النادى مع أصدقائهم
مريم:وكوريا حلوة بقى؟؟؟
رنا و ريم:ااااااااااه جدااااااا
هدى:كنتوا عايشين أزاى هناك؟؟واللغة؟؟بتعرفوا تتكلموها كويس؟!!
ندى:أه..أحنا كنا بدأنا نتعلم هنا شوية قبل مانسافر...ولما رحنا هناك لغتنا أتحسنت
منة:ويا ترى بقى هناك قمامير؟؟؟
ريم:جداااااااااا
رنا:ده فى حبة ولاد...لوز العنب
منة:أنا شكة فيكوا يا بت أنتى وهى...أوعوا تقولوا.....
ريم:تقصدى الجو؟؟
رنا:أوبا وحشنى أوى
مريم:نعم؟!!!أوبا أيه ده؟؟؟
ريم:ده الموز بتاعها
رنا:ماتلمى نفسك
ندى:ماتلموا أنتوا الاتنين نفسكوا و تتكلموا عدل
ريم و رنا:أحم أحم
هدى:اه صحيح...والله أنا حظى حلو عشان رجعتوا فى الأجازة ديه...برصوا بقى
رنا:أيوووون...برصينا على الحيطة
هدى:رنااااااااا...هقتلك
رنا:خلاص...معلش يا معلم
هدى:أنا عيد ميلادى بعد بكرة لازم تيجوا
ريم:بس أنا و رنا أتفقنا مع بنات أصحابنا أننا هنخرج معاهم اليوم ده
هدى:مينفعش تأجلوها؟!!
رنا:لأ مع الأسف
هدى:و أنتى يا ندى؟؟
ندى:أنا هاجى اكيييييييييييد
مريم:وأحنا أكيد كمان جايين
هدى:كدة قشدة أوى
وقعدوا البنات يتكلموا ويضحكوا لغاية ما الساعة جت 9 و مشيوا
و أول ما روحوا أتقلبوا و ناموا بما أنهم لسة راجعيين من سفر وريم عيانة....
و فى الصباح التالى فى كوريا....نادين صحيت و أول حاجة عملتها أنها كلمت أوباتها.....
نادين:أوبا أزيك؟؟؟وحشتنى أوى
ليتيوك:وأنتى كمان وحشتينى...عاملة أيه؟؟مش خايفة و أنتى لوحدك؟!!
نادين:لأ متخافش عليا أنا تمام...أنا كلمتك عشان أشجعك بما أنه أول يوم هتبدأوا فيه الشغل على الألبوم الجديد...فايتنج أوبا
ليتيوك:كوماوا حبيبتى...خدى بالك من نفسك و كلمينى لو حصل أى حاجة...و أنا هخلص شغل النهاردة و هعدى عليكى...بس ممكن الوقت يكون أتأخر عشان ورانا حاجات كتير....هتكونى صاحية؟؟؟
نادين:أه متخافش...هكون مستنياك(ماهو الموضوع خلاااااااااص...ضرب)
ليتيوك:أراسووو...أنيو يا روحى
نادين:أنيووو أوبا
و من جانب ليتيوك....
كيو:أيوة يا عم...البت بتاعتك مسافرتش وعايش حياتك
ليتيوك:أنتوا فضتولى بقى....
دونجهى:طبعا طبعا هيونج...و بعدين ده أحنا بنحبك و لازم ناخد بالنا منك
سونجمين:أنا مش عارف ليه حاسس ان الواد ده قلب أيفيل زى التانى
هيتشول:تقصد دونجهى؟؟؟فعلا من ساعت ما ندى سافرت و هو شكله مش مظبوط
ريووك"الفطار جااااااااااااااهز...يلا بسرعة قبل ما شيندونج يخلصلكوا عليه
و قاموا كلهم جرى على الفطار.....
وبعد ما خلصوا أكل نزلوا بسرعة.....
وهم فى العربية....
ريووك:أيه ده؟؟رنا كلمتنى أمبارح..بس أنا كنت نايم
دونجهى:وأنت مكنتش كلمتها؟؟؟فاااااااااالح؟!!
و بسرعة ريووك كلم رنا......
ترن..ترن..ترن..ترن...
رنا بصوت نايم:ألو
ريووك:رنا؟!!
رنا:أيوة مين معايا؟!!
ريووك:بسرعة كدة نسيتى صوتى؟!!
وفى اللحظة ديه رنا نطط من على السرير
رنا:أوبااااااااااا...أزيك؟؟
ريووك:وحشتينى أوى
رنا:يا كداب...على فكرة أنا زعلانة منك
ريووك:ليه بس يا روحى؟!!
رنا:كدة متكلمنيش أمبارح عشان تطمن عليا؟!!
ريووك:أنا أسف...ديه غلتطى...سامحى أوباتك حبيبك
رنا:أراسوو..أراسوو
ريووك:أنتى نايمة ليه لغاية دلوقتى؟!!
رنا:أنت بتهزر؟؟الساعة 3 بالليل...واضح أنك نسيت فرق التوقيت
ريووك:اه صحيح...معلش يا حبى أنى صحيتك
رنا:خلاص مش مشكلة...يلا باى عشان أكمل نوم
ريووك:بســــــ...
وقبل ما يكمل كلامه كانت رنا قفلت فى وشه و نزلت تحت البطانية....
ريووك:أااااششششش
كيو:قفلت فى وشك؟؟؟هههههههههههههههههههههههههههه
ريووك:لأ الخط قطع
كيو:قول أنها قفلت فى وشك وخلاص...مش لازم الحركات ديه(هو وريم توأم طبق الأصل...لايقين على بعض حكيكة)
دونجهى:ههههههههههه...خلاص بطل ترخم عليه
ريووك:و أنتوا أحسن منى يعنى...طيب كلم ندى و ورينا هترد عليك أصلا ولا لأ
دونجهى:لأ طبعا...مش عايز أصحيها و أقلق نومها(يا حبيبى يا بيبى...حنين)
و فى ذلك الوقت وصلوا على مكان التصوير.....
و عند نادين....
بعد ما قفلت مع ليتيوك..شربت نيسكافيه و بعدين قعدت على النت عشان تتصفح أخر الأخبار....وفجأة شافت خبر بيقول......................
وبعد بتاع خمس ست سبع ساعات كدة فى مصر.....
فى بيت مروة...
صحيت الصبح و عملت لنفسها قهوة و قعدت تشربها فى البلكونة
مامت مروة:أنتى بتعملى أيه؟!!أستنى لما تفطرى الأول
مروة:لأ شكرا...مليش نفس
مامت مروة:طيب خلاص...براحتك
و بعدها تسنيم دخلت وقعدت مع مروة...
تسنيم:فى أيه مالك؟؟؟يلا أحكيلى
مروة:أنتى عارفة المشاكل اللى بتحصل لما بكون هنا...بس بردوا مش هقدر أرجع كوريا تانى
تسنيم:ليه؟؟؟وبعدين انتى لسة مخلصتيش السنادى على الأقل
مروة:هقدم طلب و تروح على الامتحانات عشان السنة متروحش عليا
تسنيم:قوليلى أيه اللى حصل...أنا حاسة  ان فى حاجة غريبة فيكى..وكمان قفلتى موبايلك أول ما رجعتى أمبارح
مروة:بصى..أنا مش هكدب عليكى..وبعدين أنتى الوحيدة اللى تعرف عنى كل حاجة........
وبدأت مروة تحكى لتسنيم على كل الحكاية من طقطق لسلام عليكوا
و فى بيت أخر بمصر
مامت ندى:يلا يا دودو قومى بقى...الساعة بقت 11
ندى:لا  بقى أنا عايزة انام....سيبونى شوية
مامت ندى:طب أنا هروح أصحيهم و رجعالك تانى
و بعد ما مامت ندى خرجت موبايل ندى رن...
ندى:ما هو باين أنى مش هعرف أنام
مسكت التليفون و ردت من غير ماتشوف النمرة....
ندى:ألو...أيوة مين معايا؟؟...أنت جبت النمرة ديه منين؟!!....متتصلش بيا تانى
و قفلت السكة و قعدت على السرير و هى قالبة وشها....
وبعدين مسكت موبايلها تانى و أتصلت بدونجهى....
دونجهى:ندى...حبيبتى عاملة أيه؟!!
ندى:أنا كويسة...أنت عامل أيه؟؟معطلاك عن حاجة؟!!
دونجهى:لأ أحنا فى استراحة الغدا..وحتى لو مكنتش فاضى أفضالك أنتى.
ندى:وحشتنى أوى
دونجهى:و أنتى كمان وحشتينى أوى...مالك؟؟حاسس ان صوتك غريب
ندى:ولا حاجة..بس وحشتنى..كنت عايزة أسمع صوتك..أيه رأيك نتكلم على النت النهاردة؟؟
دونجهى:أنا هرجع البيت متأخر..هتكونى صاحية؟!!
ندى:اه متخافش...وبعدين احنا هيكون عندنا لسة نهار
دونجهى:أوكى...أنا هفتح الساعة 1 بالليل..
ندى:أوكى..هكون موجودة...أنا هقفل دلوقتى عشان معطلكش أكتر من كدة
دونجهى:أراسوو..أنيوووو
ندى:أنيووو أوبا
وفى الوقت ده مامت ندى دخلت...
مامت ندى:صحيتى؟؟
ندى:أمممم
مامت ندى:كنتى بتكلميه؟!
ندى:اها
مامت ندى:طيب يلا..قومى ألبسى و أنزلى عشان الفطار
ندى:حاضر
وفى أوضة ريم.....ريم كانت بتتخانق مع دبان وشها و بتكلم نفسها....
ريم:كدة متسألش عليا؟!!مااااااااشى كيوهيون...إما وريتك مبقاش أنا ريم
رنا:فى أيه يا بنتى؟؟؟بتكلمى نفسك ليه؟!!
ريم:الواطى الجبان(مش كان حبيبك من كام ساعة بس؟!!!)
رنا:تقصدى مين؟؟؟اهاااااا كيو؟؟؟
ريم:وهو فى غيره؟!!ماشى...هو شكله ماصدق أصلا
رنا:أهدى بس شوية...هم أصلا هتلاقيهم مشغولين النهاردة...أكيد لما يروح هيكلمك
ريم:أما نشووووووووووووووووف
و نزلوا البنات يفطروا...وبعدين قعدوا فى الجنينة شوية مع سيدات العيلة...لغاية ما جيه وقت الغدا و أباءهم رجعوا من الشغل...وقعدوا يتغدوا مع بعض...وإذ فاجأة والد ندى أتكلم....
والد ندى:أيه اللى أنتى لابساه فى أيدك ده يا ندى؟!!
ندى:ده؟؟أأأأ...ده خاتم(تصدقى مكنتش أعرف؟؟)
والد ندى:ما أنا عارف أنه خاتم...بس لابساه ليه؟!!
ندى:عادى...عجبنى شكله
والد ندى:طب أقلعيه
ندى:ليه؟!!
والد ندى:عشان شبه الدبلة...وممكن أى حد يفتكره كدة
ندى:بس........
والد ندى:أقلعيه دلوقتى
ندى:طيب لما نخلص الغدا هقلعه..عشان ميضعش منى دلوقتى
و خلاص الكلام فى الموضوع ده على كدة....
وعدى اليوم على خير و على المغرب ندى فتحت النت و اتكلمت مع دونجهى شوية....
وريم لسة متعصبة عشان كيو مكلمهاش بردوا...
و رنا مهلسة و بتطنطط فى كل حتة فى الشقة شوية..
و مروة كلمت ندى و طمنتها علي نفسها و أديتها رقم موبايلها الجديد عشان يقدروا يتواصلوا مع بعض...
و أخيرا نادين اللى لسة قاعدة فى كوريا و شافت خبر ضايقها
وراحت مكلمة ليتيوك.....
نادين:أوبا
ليتيوك:نادو حبيبتى...أزيك؟؟
نادين:مش كويسة...أنت شوفت الخبر اللى نازل على النت النهاردة عنك؟!!!
ليتيوك:لأ....أيه اللى حصل؟!!
نادين:فى صور نزلالك مع واحدة و بيقولوا أنك بتواعدها
ليتيوك:أيه؟!!أكيد إشاعات
نادين:أوباااااا
ليتيوك:نادين...قولتلك قبل كدة إنى مبحبش حد غيرك و مفيش بينى و بين أى حد تانى غيرك علاقة
نادين:بس....
ليتيوك:أنا لازم أقفل دلوقتى عشان ورايا شغل...أنيووو
و عودة الى مصر.....
اليوم خلص عند البنات بدون أى شئ جديد عند كل منهم....
وفى اليوم التالى على المغرب كدة....
ريم و رنا لبسوا و خرجوا يقابلوا أصحابهم...
و اول ما شافوهم أخدوهم بالأحضان و البوس و الضحك...و قعدوا يتكلموا لغاية ما جت سيرة السوجو....
أمنية:أيه ده بجد؟؟؟بتحبوا كوريين؟!!وكمان مشاهير؟!!ههههههههههههههههه...أنتوا أكيد أتجننتوا
ريم:وليه يعنى؟؟هم مش بنى أدمين زينا؟!!
راندا:أيوة بس هم مختلفين عننا تماما...فى الشكل و العادات و التقاليد
رنا:معتقدش ان الحاجات ديه مهمة أوى....
ريم أعتقد أننا لازم نمشى دلوقتى
أمنية:أنتوا زعلتوا؟؟؟خلاص أحنا أسفين يا ستى
رنا:معلش بس أحنا أتأخرنا
و طول السكة ريم و رنا متعصبين و بيزعقوا وهم بيفتكرواالكلام اللى سمعوه
ريم:ها؟؟؟شكلهم و عاداتهم و تقاليده؟!!ميتشاسوووووووووو؟؟؟؟
رنا:دول عيال......,,,أنا مش عايزة أعرفهم تانى
ريم:أنا هخليهم يندموا على اليوم اللى عرفونى فيه
رنا:أما ورتهم....
وفى نفس الوقت ندى كانت لبست و راحت على عيد ميلاد هدى....
و أول ما ندى دخلت شافت كل أصحابها اللى كانوا معاها فى ثانوى...
لغاية ما جيه نظرها عليهم هم الأتنين....
ندى:عمر و سارة؟؟؟؟؟

يتبع......
أنا عارفة أنى وحسة و بقالى كتير منزلتش بارت من القصة ديه...و طول البارت دوختكوا بين مصر و كوريا....بس...
هو ده اللى عندي إذا كان عاجب بقى...و متنسوش تقولولى رأيكوا عشان مولعش فيكوا.....أحم أحم...و أخيرا هقولكوا أنى هحاول متأخرش عليكوا بالبارتات الجاية و أنزلها بسرعة من غير ما أذلكوا....سارانييييييه بناويتى الحلوين <3 <3

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق