الخميس، 18 يوليو 2013

To Be Together (لتكونى معى), chapter 21

                                                             Chapter 21


 ندى:عمر و سارة؟!!
و وقتها هدى شافت ندى وراحت تستقبلها
هدى:نودى...مبسوطة أنك جيتى
كان نظر ندى موجه للناحية التانية فهدى بتبص.....
هدى:أنا أسفة...أختى عزمتهم و مقدرتش أقولهم ميجوش
ندى:اممم...ولا يهمك,,أصلا الموضوع ده خلص من زمان و أنا مبقتش أفكر فيهم تماما...كل سنة و أنتى طيبة
هدى بابتسامة:و أنتى طيبة^^...يلا أدخلى
دخلت ندى البيت و كانت بتسلم على صحابها و هى مبسوطة لأنها مشافتهمش من مدة طويلة...وبعدين جيه عشان يسلم عليها....

عمر:أزيك يا ندى؟!!
ندى:أنا تمام جدا
عمر:وحشتينى
وفى نفس الوقت جت هدى...
هدى:يلا عشان نطفى الشمع..
وشدت ندى و راحوا يغنوا و يطفوا الشمع و ياكلوا التورتة....
وفى مكان أخر فى مصر....
ريم و رنا كانوا وصلوا البيت و هم قالبين وشهم...ودخلوا البيت و هم متنرفزين....
ريم:شينشا شيروووووووو...هقتلهم كلهم
والبيت كله سمع ريم وهى بتزعق...
مامت ندى(ماهى مامت ريم بردوا):فى أيه؟!!مالكوا بتزعقوا كدة ليه؟!!
رنا:أنا أتجننت عشان بحب ريووك؟؟؟!!
ريم:إما ورتهم وطينت عشيتهم..ماااااشى...وهم يعرفــــــــــ...
وفى الوقت ده لاحظوا ان مامت كل واحدة فيهم واقفة....
رنا:ماما أحناااااااااااا
مامت ندى:ربنا ستر ان محدش موجود و سمع كلامكوا ده غيرنا
رنا:ماما...أنتى تعرفى؟!!
مامت رنا:وصدقينى لو باباكى عرف الموضوع ده هيطين عيشتك
ريم:عمتو...أحناااااا
مامت رنا:خلاص أهدوا...بس بردوا لينا كلام فى الموضوع ده
طلعوا رنا و ريم على أوضة رنا وتنفسوا الصعدااء
ريم:أووووف...أنا أترعبت
رنا:ربنا ستر...بس تفتكرى هيعملوا معانا أيه؟!!
ريم:لسة معرفش...خلينا نشوف وقتها
وفى نفس الوقت فى كوريا....
نادين كانت قاعدة تبعت رسايل لليتيوك وهو مش بيرد عليها...وفى الاخر استسلمت و أول ما حطت الموبايل جنبها لقته بيرن...
نادين:أوبااا...مبتردش عليا ليه؟!!وامبارح مجتش ليه زى ما قولتلى؟!!
ليتيوك:كنت مشغول و معرفتش أجى
نادين:أوبا..أنت زعلان منى؟!!
ليتيوك:اه طبعا..أنا مش فاهم أزاى تفكرى فيا بالطريقة ديه
نادين:خلاص بقى أوبا...بيانيه..ها؟؟سامحتنى؟!!
ليتيوك:طيب خلاص...أنتى فين دلوقتى؟!!
نادين:فى البيت يعنى هكون فين!!
ليتيوك:طب أفتحى الباب
نادين:نعم!!!!!!!!!!
ليتيوك:يلا أفتحى الباب أنا وصلت
نادين قامت جرى و فتحت الباب لقت ليتيوك قدامها راحت حضناه...
نادين:أوبااااا...وحشتنى أوى
ليتيوك:وأنتى كمان وحشتينى...مش هتبطلى الغيرة ديه بقى وتعقلى شوية؟!!
نادين بابتسامة:أعمل أيه إذا كنت بحبك؟؟^^
راح ليتيوك حضنها جامد و باسها على خدها:وأنا بموت فيكى
نسيب هذا الجو المشحون بالرومانسية و ننتقل لمكان أخر بمصر
فى حفلة العيد ميلاد بعد ما طفوا الشمع قعدت شلة مع بعض وهم بيتكلموا......
شيماء:بجد وحشتينا أوى يا ندى...كدة تسافرى من غير ما تقولى لحد؟!!
ندى:هو الموضوع جيه فاجأة...معلش^^
عمر:و المكان هناك حلو؟!!
ندى:اه حلو...والناس هناك كمان لطيفين
سارة:أمال أيه الخاتم اللى فى أيدك ده؟؟أوعى تقولى أنك....
ندى بصت على الخاتم وهى مبتسمة و رجعت بصتلها:امممم..تقدرى تقولى انى لقيت الشخص اللى فعلا بيحبنى وبيهتم بيا أكتر من أى حاجة تانية فى حياته
هدى:ألف مبروك يا نووووودى...بجد فرحتلك أوى
ندى:الله يبارك فيكى يا أودى^^
وبعد ما قعدوا مع بعض شوية ندى قامت و دخلت البلكونة و كانت هدى بتجيب حاجة عشان يشربوها و هتحصلها.....وفى نفس زات الوقت و ندى واقفة لوحدها....
عمر:و أنتى بتحبيه؟!!
ندى:أنت بتعمل أيه هنا؟!!
عمر:ردى على سؤالى
ندى:معتقدش إن ديه حاجة تخصك أصلا...بس لو مصمم تعرف,,أه بحبه..بحبه أكتر من أى حاجة حبتها فى الدنيا ديه
عمر:كدابة..أنتى عمرك ما هتحبى غيرى..أنا شوفتك قبل كدة..شوفتك و أنتى بتعيطى لما سيبنا بعض..وبعدها سافرتى عشان مش قادرة تنسينى صح؟؟!!
ندى بضحكة إستهزائية:ها؟!!أنت واثق من نفسك أوى..بس أنا عايزاك تعرف حاجة..أنا عمرى ما نزلت دمعة عشانك,,الحاجة الوحيدة اللى جرحتنى مكنتش أنت,لا ..كانت سارة..أنت مش عارف الإحساس لما أقرب صديق ليك يخونك و يطعنك فى ضهرك..مش أنت ولا عشرة زيك اللى هتفرقوا معايا...ونصيحة ليك متديش لنفسك الأهمية ديه
وفى الوقت ده سارة دخلت و مسكت أيد عمر....
سارة:أنتوا بتعملوا أيه هنا؟!!اه صحيح..مبروك يا ندى على خطوبتك,,مش كنتى تعزمينا؟!!
ندى:الموضوع مش رسمى لغاية دلوقتى..بس أكيد هعزمكوا لو نفع....ومستنياكوا أنتوا كمان تعزمونى على خطوبتكوا قريب^^
كان كلامها زى ضاربة قاضية ليهم هم الاتنين...وبعدها سابتهم فى البلكونة و خرجت تشوف هدى أتأخرت كدة ليه...
وفى مكان أخر ألا وهو أوضة رنا.....
رنا:هى البت أونى ديه أتأخرت ليه؟!!
ريم:هتلاقيها جاية فى السكة دلوقتى
رنا:أنتى مالك؟؟باردة كدة ليه؟!!!
ريم:بفكر هعمل أيه فى الموكوس اللى بحبه
رنا:ليه بس؟؟؟هو عمللك أيه؟!!
ريم:ميتصلش لغاية دلوقتى؟!!ماشى كيوهيون...مااااااااشى
رنا:طب هتعملى أيه فيه بقى؟!!أنا عارفة أفكارك ال.......
ريم:هتشوفى دلوقتى
وراحت مسكت موبايلها(المحمول الchamp بتاعها)
وكلمت كيوهيون على المحمول بتاعه....(أكيد فهمانى يا ريم أنتى ورنا)
كيو:حياتى...وحشتينى أوى
ريم:ياااااااااااااا...وليك عين ترد عليا بالبرود ده؟!!ده أنا هقتلك..نا شيروووووووو...تشومال شيرووووووو
كيو:ليه بس كدة يا حببتى؟!!وأنا عملت أيه بس؟!!
ريم:عملك أسود و مهبب يا بعيد...ماهى المصيبة أنك معملتش
كيو:طب وزعلانة منى ليه؟!!
ريم:ياااااااااا...كيوهيون,,أنت بتستعبط؟!!أزاى متكلمنيش لغاية دلوقتى عشان تطمن عليا؟؟ها؟!!أزاى؟؟؟؟؟
كيو:اهااااااا...عشان كدة يعنى؟!!
ريم:وهو الموضوع بسيط للدرجادى؟!!
كيو:كنت عايز أشوف بتحبينى قد أيه؟!!
ريم:يااااااا...أنت بتهزر؟!!وبعدين الولد المفروض هو اللى يسأل على البنت,,ومش العكس
كيو:الكلام ده لو كانوا هم الأتنين عارفين مشاعر بعض
ريم:كيوهيون...
كيو:نعم يا حياتى؟!!
ريم:أقفل دلوقتى
كيو:بس....
ريم بتزعق لغاية ما خرمت طبلة الأذن للولد يا عينى:قولتلك أقفل >>__<<
وراحت قفلت فى وشه(طب أيه لازمتها أقفل؟؟؟)
رنا:فى أيه يا بنتى؟!!بتعملى فى الواد كدة ليه؟؟مش كفاية معذباه ومطلعة عينه؟!!!
ريم بنفس الصوت العالى:أطلعى برااااااااااا(يلام اهى بقت هيصة)
رنا:برا أيه؟؟ديه أوضتى
ريم:أحم أحم...أه صحيح..خلاص أنا خارجة
وخرجت ريم من الأوضة ورزعت الباب وراها
راحت ريم على أوضتها ورمت نفسها على السريروقعدت تكلم نفسها...
ريم:أراسووو كيوهيون شى...أراسو
نسيب ريم هانم اللى بتاكل وتهرى فى نفسها ونروح لمكان تانى
فى سيئول.....
فى ذلك الجو الملئ بالرومانسية....
نادين:أوبا...أنت كدة أتأخرت..مش هتمشى بقى؟!!
ليتيوك:أوام كدة زهقتى منى؟!!
نادين:وأنا أقدر؟؟أنا قصدى عشان بكرة عندك شغل بدرى
ليتيوك:وعشان كدة بفكر أنام هنا(أوباااااااااااااس)
نادين:بووووووووووووه؟؟؟O.o
ليتيوك:فى أيه؟!!أتخضيتى كدة ليه؟؟؟هو أنا هكلك؟؟؟
نادين:لأ مش كدة...بســــــــ...
ليتيوك وهو بينعكشلها شعرها:ههههههههههه...أنا بهزر معاكى
وبعد ما قعدوا مع بعض شويتين تلاتة كدة و اتعشوا مع بعض...
ليتيوك باس جبين نادين:أنا همشى دلوقتى..هكلمك بكرة,أنيوووو
وراح ليتيوك فتح الباب وقبل ما يخرج نادين حضنته من ضهره...
نادين:أوبا...خليك معايا النهاردة(متوقعتهاش منك يا نادين..جاتلى فى الصميم)
ليتيوك أتصدم من حركتها ديه ولفلها وهو كدة O_o:بوووووه؟؟؟
نادين بضحكة هبلة عشان تستدرج الموقف:أ أنااا..كنت بهزر..هيهيهيهيهي...يلا أمشى عشان متتأخرش
ليتيوك بيبصلها بطرف عينه:أنتى مكنتيش بتهزرى صح؟؟
نادين:أوباااااااا...قولتلك بهزر
ليتيوك:يعنى أمشى؟!!
نادين:أه..يلا أنيوووووو
ليتيوك:لأ مش عايز أمشى
ورجع تانى وقعد على الكنبة.....
ونادين واقفة و مش عارفة تقوله أيه....
ليتيوك:أنا مش هكلك..أنا هنام فى اوضتك و أنتى نامى فى أى أوضة من أوض البنات..خلاص؟!!
نادين:أراسوووو
وبعد شوية دخل كل واحد فيهم ينام فى أوضة....
ونادين نايمة على سرير ندى و بتتقلب و مش عارفة تنام....وبعدين قامت وراحت على أوضتها(اللى نايم فيها ليتيوك)...
فتحت الباب بالراحة و دخلت راسها من الفتحة الصغيرة وشافت ليتيوك نايم على السرير...راحت داخلة بالراحة و نامت جنبه و حضنته من ضهره......
ليتيوك:أنتى بتعملى أيه هنا؟!!
نادين:عايزة أنام هنا...مش عارفة أنام على سرير ندى
ليتيوك مسك أيدها و ناموا هم الأتنين.....
وفى مكان أخر من سيئول....
كيو:أنا مش عارف أعمل أيه مع البنت ديه!!هتجننى
ريووك:أنت عارف ريم من الأول...وبعدين المفروض تكون أتعودت
كيو:أنا لما أحط حاجة فى دماغى بتحصل...وأنا حطيت الموضوع ده فى دماغى ومش ههدى إلا لما تقول إنها بتحبنى
سونجمين:طب ما أنت قولت قبل كدة أنك عارف إنها بتجبك
دونجهى:أنت لازم تعذب البنت وخلاص؟!!
كيو:أنا عايز أسمعها منها...خلاص؟!!كل واحد بقى يخليه فى حبيبته
هيتشول:واللى مش عنده؟؟
كيو:يبقى كل واحد يخليه فى نفسه
ييسونج:طب واللى مش عايز؟؟؟
كيو:ده أنتوا بقى فاضيين و مش لاقيين اللى يسليكوا
أيونهيوك:بالظبط كدة....اه صحيح..هو فين الليدر بتاعكوا؟!!
شيون:قال هيروح يشوف نادين
هيتشول:ومرجعش ليه لغاية دلوقتى...أوعو تقولو........
شيون:بلاش الأفكار اللى فى دماغك ديه
ريووك:والله متظبطة معاك يا عم توكى
سونجمين:بس أنت يا شيون شكلك مش رايق اليومين دول...ومبتمسكش موبايلك كل شوية زى العيال الفاضية ديه
شيون مردش و دخل على أوضته...ودونجهى دخل وراه
دونجهى:بردوا مش بترد على التيفون؟؟
شيون:لأ..أنا عايز أعرف هى بتهرب منى ليه!!أحنا كنا كويسين مع بعض قبل ما تسافر و مضايقتهاش فى حاجة
دونجهى:أكيد عندها ظروف..لما أكلم ندى المرة الجاية هسألها عليها
شيون:أراسوو...ودلوقتى سيبنى شوية..عايز أنام
خرج دونجهى من الأوضة وخرج لقى باقى الأعضاء يا اما بيتكلموا يا اما بيلعبوا يا أما بياكلوا وراح متسحب ودخل أوضته وقفل على نفسه...وطلع الصور بتاعته مع ندى وقعد يتفرج عليها...لغاية ما جت الصورة ايها وقعد يبصلها وهو مبتسم...وفى ذلك الوقت أيونهيوك دخل إذ فاجأة......
أيونهيوك:بتعمل أيـــــــــــــــــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و دونجهى طبعا اتلخم ومبقاش عارف يعمل أيه:أ أنت بتعمل أيه هنا؟!!مش المفروض تخبط؟!!
أيونهيوك:ومن أمتى يعنى أنا بخبط؟!!أيه اللى فى أيدك ده؟؟؟؟؟
دونجهى:ولا حاجة(وبيحاول يخبى الصورة)
وفى تلك اللحظة أيونهيوك هجم عليه:ورينى..عايز أشوف
وأنتهى الصراع على الصورة بإنتصار أيونهيوك...
أيونهيوك:أوبااااااااااااااااس...أيه ده؟؟مطلعتش قليل يا فيشى...بس كدة؟؟تخونى أنا حبيبك مع البنت ديه؟!!
دونجهى نتش منه الصورة:هات بقى...ومتجبش سيرة الصورة ديه لحد..أنا وعدتها إن محدش هيشوفها
أيونهيوك:طيب طيب خلاص...أهدى بس علينا
وبعد الصراعات و الخناقات و الضحك والأكل...وطبعا الليدر مش موجود عشان يلم الهيصة ديه,,الحمدلله كله دخل ينام....
وفى مكان أخر خلف البحار...فى مصر....
ندى رجعت من برا و راحت على أوضتها و أول ما دخلت لقت ريم و رنا داخلين عليها زى ريا و سكينة...
ندى:فى أيه؟؟مالكوا؟!!عاملين كدة ليه؟!!
رنا:أولا اللى أسمهم أصحابنا قالوا علينا مجانيين بسبب أوبا و كيوهيون
ندى:توقعت كدة...وأيه تانى حصل؟؟
ريم:عمتو عرفت عن الولاد
ندى O_o:وأيه اللى حصل؟!!
رنا:متخافيش محصلش حاجة...بس قالت لينا كلام فى الموضوع ده..وكمان لو بابا عرف هيطين عشتى
ريم:و أكيد نفس الموضوع بالنسبالنا...لو بابا عرف هنروح فى داهية
ندى:أممممم...يعنى إنا أسيبكوا شوية أرجع ألاقى الدنيا بايظة...وأنتى عاملة كدة ليه؟؟(وهى بتبص لريم)
رنا:هههههههه...أصل سى كيوهيون بتاعها معبرهاش..وكلمته و أتخنقت معاه
ندى:هههههههههههههههههههههههههههههههه
ريم:بت انتى وهى فككوا منى
ندى:ما أنتى اللى غلطانة...أرحمى الواد شوية..أنتى بتحبيه,مش عايزة تقوليله ليه؟!!
ريم:أنا رايحة أنام
رنا:لسة الوقت بدرى
ريم:ملكوش دعوة بيا
وراحت ريم على أوضتها ونامت على السرير و قعدت تفكر...
وبعد نص الليل..بعد ما كل البيت ناموا ,,كانت ريم لسة صاحية...
وبعد تفكير طويييييييل...قامت من على سريرها و نزلت الجنينة وقعدت على سلم البلكونة و مسكت موبايلها و كلمت كيو....
وصلها صوته نايم:يوباسيوو
ريم بصوت هادى:أوباا
كيو:ريم؟؟حصل حاجة؟!!
ريم:أسفة أنى صحيتك..بس فى حاجة مهمة كنت عايزة أقولهالك
كيو:أيه؟؟؟
ريم:نـــنا..سارانيه أوبا
كيو قام و فاق و عنيه بقت مفتوحىة على أخرها    O_O:قولتى أيه؟!!
ريم:أنا لازم أقفل دلوقتى..أسفة أنى صحيــــــــ...
كيو:متقفليش...عيدى اللى أنتى قولتيه تانى
ريم:سارانيه..أنا أسفة لأنى مقولتهاش قبل كدة..بس الموضوع ده كان صعب عليا..بس حبى ليك خلانى أتغلب على أى خوف كان جوايا
كيو:نا دو سارانيه
قفلوا مع بعض..وكيو رجع يكمل نوم والإبتسامة على وشه...وريم طلعت أوضتها و نامت....
كانت الأيام بتعدى ببطء على الطرفين...(وعليكوا طبعا...عشان مفيش انحراف...يلا هش من هنا أنتى وهى...بلاش قلة أدب)
البنات فى مصر كانوا بيقضوا يومهم مع أهلهم و أحيانا بيخرجوا و أكيد أكيد أكيييييييييد كل واحدة كانت بتكلم حبيبها كل يومين على الأقل..سواء على الموبايل أو النت.....
وفى كوريا....
الأحوال مكنتش أحسن من البنات..فرقة السوبر جونيور الشهيرة كان فاضللها أيام معدودة و تطلق الألبوم الجديد..كانوا بيشتغلوا ليل نهار...وأكيد أكيد أكيييييييييييد ده بردوا ممنعهمش أنهم يكلموا البنات عشان يطمنوا عليهم ويقعدوا يحبوا فى التليفونات شوية.....
بعد تلت أسابيع....
ريم و كيو علاقتهم بقت أحسن كتير مع بعض..وكمان الرومانسية بقت واخدة حقها معاهم(طبعا بعد ما ريم تنازلت و صرحت بحبها)
ندى و دونجهى:هذا الثنائى الرومانسى شغالين تليفونات و كلام حب و حاجات من ديه
رنا و ريووك:مش بيتكلموا كتير..بس لما بيتكلموا لازم ريووك يسألها عملت أيه فى المطبخ و اتحسنت ولا لأ..وكمان هيعملها إمتحان فى الطبخ أول ما ترجع
نادين و توكى:الثنائى المنحرف..كل يوم ليتيوك بيروح يتطمن على نادين ولو مقدرش بسبب الشغل بيكلمها فى التليفون
وأخيرا مروة و شيون:مروة حست إن شيون فقد الأمل فيها لأنه مبقاش يتصل زى الأول وده كان مخليها مبسوطة أنها هتبعده عن المشاكل و فى نفس الوقت مجروحة و متضايقة
وفى الاسبوع الرابع كان باقى أيام معدودة على اطلاق الألبوم الجديد للسوجو...وفى نفس الوقت البنات بقوا ينزلوا يشتروا حاجات قبل السفر وطبعا هدايا للحبايب
فى مصر....
كان فاضل أيام قليلة والبنات يرجعوا كوريا(ما عدا مروة طبعا)
وفى يوم ندى راحت عشان تزور مروة...
ندى:وحشتينى أوى...كدة يا خاينة متجيش تشوفينى؟!!وأنا اللى على طول بتصل
مروة:معلش..خليها علينا المرادى..عاملين أيه؟؟
ندى:أحنا كويسين
عدت فترة من الوقت محدش فيهم أتكلم و بعدها ندى قطعت الصحرا ديه بسؤالها
ندى:بردوا مش ناوية ترجعى معانا؟!!
مروة:كدة هيكون أحسن
ندى وبدأت تتعصب(وأنتوا مش عارفننى لما بتعصب):مين قال؟؟مين قالك أن كدة أحسن؟؟أنتى مجربتيش تواجهى مشاكلك و كمان شيون هيبقى جنبك و مش هيسيبك
مروة:وهو عشان كدة أنا مش عايزة أرجع...عشان عارفة أنه مش هيسبنى
ندى:أنتى غلطانة يا مروة فى اللى أنتى بتعمليه ده..و ممكن تندمى بعدين
مروة:أحسن ما أندم دلوقتى
وطبعا مع دماغ مروة النشفة(مش عايزة أشتم)مفيش أى حاجة أتغيرت..
وبعد ما قعدوا أتكلموا شوية و شربوا الشاى ندى رجعت على البيت ولقت رنا و ريم هناك بعد ما رجعوا من مشوارهم...
ندى:أنتوا رجعتوا امتى؟!!
رنا:من شوية
ندى:أراسووو
وجت تطلع على أوضتها بس مامتها نادتها...
مامت ندى:ندى تعالى شوية...فى موضوع لازم نتكلم فيه
راحت ندى ورا مامتها و دخلوا المكتب ولقت باباها هناك...
ندى وقلبها أتوغوش:فى حاجة حصلت؟!!
مامت ندى:بابا عرف كل حاجة
..
...
يتبع   

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق